Tjejkoder

 

"Jag är inte lika bra på att märka när hon känner sig ledsen eller nervös som hennes tjejkompisar så jag önskar att hon skulle vara tydligare i stället för att använda tjejkoder. En gång när hon berättade att hon tillbringat kvällen med att äta glass så sade jag att det lät gott, utan att inse att hon varit deprimerad."

- Christian, 23 i Cosmopolitan 4, 2010

 

 

Jag förstår inte varför vi kvinnor alltid försöker säga saker utan ord. Kan man inte bara prata? I Cosmopolitans Aprilnummer kan man läsa flera olika saker som handlar om hur killar tänker, om oss. Jag blev inte förvånad när det mesta handlar om s.k. tjejkoder.

 

Jag har försökt att sluta och hittills har det gått bra. Jag tänker fortsätta undvika tjejkoder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0