Att stänga av ett larm.

Är inte alltid så enkelt. 
Idag pluggade jag med M som sagt, kom hem för en halvtimme sedan. Vi har gjort bort massor nu! Men detta är högskola, vi har lika mycket kvar. 

Iallafall så skulle M sätta in sitt eget äpple (macbook) med laddare inne i en datasal. Då kommer han alltså åt larmsladden och larmet går på, inne på högskolan dalarna. Jag agerar hjälte: försöker få tag på lärare medan han tar det chill. Varför blev jag mest orolig?

I alla fall så får vi tag på lärare, de säger: 
- Vänta på securitas.

Securitas har inte kommit en timme efter larmet gått (larmet blev till ett tyst larm efter ca en kvart) så vi tog oss friheten att åka hem. Ville inte missa sista bussen ffs! 

Det roliga är att vi tror det var jag som loggade in i salen sist, så får någon skit är det nog jag... Till att börja med...

Ja, detta händer nog inte igen! Nu ska jag plugga eller sova, vi får se.
Puss-å-kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0